You are here:

Om foreningen

Bliv medlem af en forening, der har vilje og viden til mere handling.

Spiras er en fusion mellem Kolding Herreds Landbrugsforening, Sønderjysk Landboforening og LandboSyd, der fusionerede 23. juni 2023. Foreningen har godt 2300 medlemmer og er samtidig en stor rådgivningsvirksomhed, der rådgiver indenfor blandt andet økonomi, regnskab og skat, planteavl, miljø og klima, jura, HR & arbejdsgiverservice, fjerkræ og meget mere.

Spiras har flere end 310 medarbejdere fordelt på afdelinger i Kolding, Odense, Vojens og Aabenraa.

Udfyld medlemsblanket her

En stærk forening med slagkraftigt politisk arbejde

Spiras arbejder for at skabe gode rammevilkår for de syd- og sønderjyske landmænd. Foreningens politiske indsats og arbejde er baseret på principper som:

• Troværdighed i form af høj faglighed, ærlighed og ansvarlighed
  • Realisme; både i forhold til egne forventninger og til opfattelsen af landbruget
  • Samfundsbevidst politisk retning med fokus på borgerkontakt, de omkringliggende lokalsamfund, fortællingen om landbruget og brobygning mellem land og by
  • Politisk ejerskab og aktivt bestyrelsesarbejde
  • Indflydelse på den politiske dagsorden gennem handlekraft, synlighed og slagkraftige budskaber
  • Konstruktiv og nysgerrig politisk dialog – medspiller i stedet for modspiller.
  • Synlighed over for det omkringliggende samfund og vores medlemmer. Ingen medlemmer; ingen forening.

Resultater kommer dog ikke af sig selv. Vores politiske styrke er betinget af en stor medlemstilslutning, for at det kan blive mere end blot snak – for sammen står vi stærkere.

Din opbakning som medlem er derfor nødvendig.

Mød bestyrelsen

Medlemsfordele

Som medlem i landboforeningen Spiras og dermed også medlem hos Landbrug & Fødevarer, har du mange kontante medlemsfordele.

Det hjælper Landbrug & Fødevarer med at skabe overblik over ved at tilbyde attraktive finansielle aftaler samt medlemsfordele med fokus på privatliv, kultur og livsnydelse.

Som aktivt medlem af Landbrug & Fødevarer kan du rekvirere den samlede liste med medlemsfordele inkl. adgangskoder hos din forening, nedenfor kan du se nogle af medlemsfordelene.

Se kontante medlemsfordele her

Bestyrelsen bag Spiras

Det politiske arbejde i Spiras er forankret i bestyrelsen, hvor hvert bestyrelsesmedlem har et eller flere ansvarsområder.

Mød bestyrelsen
Se vedtægterne
bestyrelse

Henrik Jessen

Bestyrelsesformand

Christian Lund

Bestyrelsens 1. næstformand

Udmeldelse af Spiras

Skulle du ønske at melde dig ud af Spiras, så send venligst en mail til økonomichef Steen Schmidt på sjs@spiras.dk.